Vitsinhitsi. Tänään olin sopinut ystäväni kanssa, että kyysään häntä terveyskeskukseen tikkejä poistamaan (hän on siis rullatuolissa tällä hetkellä). Sovittu aika aamupäivällä 10.30. Sitten vähän ennen lähtöä menin vielä siilihuoneeseen kurkkaa, että Hoggilla ja Helmillä on kaikki ok. Ja MITÄ MITÄ !! Helmin ruoka täysin koskematon! Helmi oli elefantin takapuolessa ja täysin pallona ja kiukkuisena kuin Kiroileva Siili.
Huoneen lämpötila oli tippunut pariastetta eilen illalla ja olin jo illalla nostanut patteriin lämpöä, mutta se oli ehtinyt näköjään jo vaikuttaa Helmeen, koska neiti oli alkanut yrittää horrostaa. Vatsa ja nenä oli jo kylmänä ja huojui ku humalainen kun olin sitä vähän ehtinyt lämmittää. Kiire oli sinne tikkien poistoon ja onneksi Rosa oli kotona ja ei muutakuin kaurapussi mikroon ja se + fleeceä ja Rosan syliin ja äkkiä matkaan. Onneksi neiti lämpesi Rosan hellässä hoivassa ja oli sitten syönyt puolet ruoistakin, ennenkuin meni takaisin nukkumaan. Myöhemmin vielä kurkkasin itsekin ja totesin ihan lämpimäksi. Huh ku peljästyin.

Jos Rosa ei olisi ollut kotona mun olisi varmaan pitänyt ottaa se puseron sisälle matkaan Nummelan terveyskeskukseen. Olisi ollutkin kliffaa ajaa semmonen Moccamaster mahaa vasten (ois voitu päätyä kyllä mäntyyn.....)

Pirun pakkaset - painuis Grölantiin tai Siperiaan mun puolesta. Sinne missä siilejä ei ole :/ sanoo minä.